Donderdag 21.09.2000 - Zwembad

Totaal:
305,6 km

ROUTE

De vermoeidheid van de voorbije dagen begint stilaan door te wegen, daarom maken we er een rustig dagje van, voordat we de fietsen afleveren.
We slepen ons na het ontbijt richting strand, ploffen ons neer op een strandstoel en genieten van het zonnetje. We beginnen stilaan gaar te worden en koelen ons af tussen de rotsen in de groen-blauwe heldere zee. Dit is genieten. Na drie uur hebben we er toch genoeg van en we gaan iets eten gevolgd door een plons in het hotelzwembad.
Laat die allerlaatste rit maar komen!

Let's rock!

We hebben met Horst afgesproken om tegen 17u de fietsen binnen te brengen. Rekeninghoudend met de gemiddelde snelheden van de laatste dagen besluiten we rond 15u te vertrekken. De eerste kilometers gaan licht omhoog, maar daarna is het rustig vlak bollen. Piet neemt de leiding en tegen een vaart van om en bij de 30 km/h komen we al na een half uur aan bij Horst. Anderhalf uur te vroeg, dus die moeten we nog zien op te vullen. Onze blik valt op de bar met zwembad vlak naast het kantoor van Hellas Bike. We bestellen een grote pint bier en vragen aan de eigenaar of we zijn zwembad mogen gebruiken. Allemaal geen probleem, dus nemen we een duik en laten ons met pijn in het hart de laatste keer drogen in de zon.

Even bezinnen

De hyperkinetische Horst is ondertussen al gearriveerd en nog voor we terug aan de winkel staan heeft hij de bagagerekken al gedemonteerd. We kunnen een deal van 12.000 GDR overeenkomen voor de twee bagagedragers en laten ze achter.
Met de bus gaan we zonder fietsen terug naar Corfu stad, waar we voor de eerste keer voor een volgeboekt hotel staan. Ze verwijzen ons verder naar hotel Atlantis. Uitgeput van deze "superactieve" dag houden we platte rust in onze kamer.

Ons laatste avondmaal nemen we bij het ondertussen gekende restaurant Rex. Op de terugweg worden we gevolgd door een steeds groter wordend aantal honden (vijf). Die beesten maken er een sport van om alles wat voorbij komt aan te vallen: scooters en auto's. We hebben nog geen angst maar de honden worden steeds aggresiever.
Gaan we het halen zonder aangevallen te worden? Het hotel is in zicht... nog 100 meter... we drijven ons tempo voorzichtig op... oef we zijn er!
We vallen na het verwerken van de adrenaline dankzij de fles wijn en ouzo als een blok in slaap.